I have made a description in Dutch How to convert this into a conventionale braking system. It is here
http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=196
If you need it I can translate it in English
text in Dutch: Mijn advies: verwijder het hele Bendix ABS.
Wat je nodig hebt:
- rembekrachtiger kompleet met vacuumslang. Liefsts origineel 16V (diameter 23,5cm) en anders een willekeurige van een gewone 19 (diameter 20cm)
- hoofdremcilinder 20.6mm compleet met reservoir en niveauschakelaar. (staat 20 ingegoten op het huis)
Renault bestelnr.
hoofdremcilinder 7701204608 laaste prijs 93 euro of check
http://www.autopartsonline.nl
rembekrachtiger 7701204611 laaste prijs 290 euro (gebruikt ca 50 euro)
werkwijze:
Allereerst wat ruimte maken door het luchtfilter te verwijderen en het koelvloeistofvaatje los te halen en aan de kant te doen.
Daarna begin je gewoon met alles wat ABS is weg te halen. In welke volgorde wijst zich vanzelf wel. Gewoon alles losdraaien en verwijderen. Om uiteindelijk de pomp te verwijderen, zal je de het rempendaal / de boutjes bij het rempendaal los moeten halen. Dit is wel een lastig klusje vanwege gebrek aan ruimte. Het handigste gaat dit met een ratel en wat verlengstukken en kniestuk.
Let op voor je de slang tussen hoofdremcilinder en de pomp los maakt. Er staat 160 bar oliedruk op en dat kan je je ogen kosten. Haal eerst de hydraulische druk van je systeem, zie werkplaatshandboek. Ik wist het niet en ineens zat de halve garage onder de remvloeistof. Het is goed afgelopen iedereen heeft geholpen met water en spiritus om de remvloeistof van alles te verijderen.
De computer en nog veel meer draden en rotzooi bevinden zich achter het schutbord en zijn erg gemakkelijk te verwijderen. Wanneer je alle kabels hebt verwijderd en losgehaald van de accu, zal je ABS lampje uitgaan.
Het ABS heeft een eigen kabelboom, die los staat van de kabelboom van de rest van de auto.
De opbouw wijst zich eigenlijk ook vanzelf. Eerst de rembekrachtiger monteren, dan kan je het rempendaal vastzetten. Dan de hoofdremcilinder met reservoir erop. De leidingen moet je even verbuigen, maar passen.
voorste twee aansluitingen LV en RA, achterste twee aansluitingen RV en LA
Ontluchten: Let op voor afbreken van de ontluchtingsnippels. Handig is het om er voordat je ze losdraait even te behandelen met WD-40 en een paar tikjes (niet te hard) met de hamer te geven op zijn kop. Volgorde ontluchten RA en dan LV dan LA en dan RV.
Lampje remvloeistofniveauschakelaar. De kabel met stekker, die achter/naast de accu zit moet je weer gebruiken. Je zoekt een stekker, die in de peildop past (bij alle R19's hetzelfde) en sluit hem aan op de bruine en oranje (dit geld voor de phase1). Als het peil nu te laag wordt gaat het handremlampje branden. Het andere gele draadje tape je af. De rode draden loskopenen vanaf de accu .