There is more to life with TurboRenault.co.uk

Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

  • This section contains the archived boards. They should be read only. If you want a thread resurrecting please message admin and we can move into the live section

Abs wiring diagram

R0L0

Member
Hi, does anyone have an ABS wiring diagram for a ph1 19 valver or can tell me or show pics of where the earth is for the system under the bonnet?

Help appreciated.:)
 
well if its not an actually failing abs system (which usually it is) then just whip out the bulb but i dont recommend it, when abs problems start happening in a 19 its best to remove the abs
 
I have made a description in Dutch How to convert this into a conventionale braking system. It is here http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=196
If you need it I can translate it in English
text in Dutch: Mijn advies: verwijder het hele Bendix ABS.
Wat je nodig hebt:
- rembekrachtiger kompleet met vacuumslang. Liefsts origineel 16V (diameter 23,5cm) en anders een willekeurige van een gewone 19 (diameter 20cm)
- hoofdremcilinder 20.6mm compleet met reservoir en niveauschakelaar. (staat 20 ingegoten op het huis)

Renault bestelnr.
hoofdremcilinder 7701204608 laaste prijs 93 euro of check http://www.autopartsonline.nl
rembekrachtiger 7701204611 laaste prijs 290 euro (gebruikt ca 50 euro)
werkwijze:
Allereerst wat ruimte maken door het luchtfilter te verwijderen en het koelvloeistofvaatje los te halen en aan de kant te doen.
Daarna begin je gewoon met alles wat ABS is weg te halen. In welke volgorde wijst zich vanzelf wel. Gewoon alles losdraaien en verwijderen. Om uiteindelijk de pomp te verwijderen, zal je de het rempendaal / de boutjes bij het rempendaal los moeten halen. Dit is wel een lastig klusje vanwege gebrek aan ruimte. Het handigste gaat dit met een ratel en wat verlengstukken en kniestuk.
Let op voor je de slang tussen hoofdremcilinder en de pomp los maakt. Er staat 160 bar oliedruk op en dat kan je je ogen kosten. Haal eerst de hydraulische druk van je systeem, zie werkplaatshandboek. Ik wist het niet en ineens zat de halve garage onder de remvloeistof. Het is goed afgelopen iedereen heeft geholpen met water en spiritus om de remvloeistof van alles te verijderen.
De computer en nog veel meer draden en rotzooi bevinden zich achter het schutbord en zijn erg gemakkelijk te verwijderen. Wanneer je alle kabels hebt verwijderd en losgehaald van de accu, zal je ABS lampje uitgaan.
Het ABS heeft een eigen kabelboom, die los staat van de kabelboom van de rest van de auto.
De opbouw wijst zich eigenlijk ook vanzelf. Eerst de rembekrachtiger monteren, dan kan je het rempendaal vastzetten. Dan de hoofdremcilinder met reservoir erop. De leidingen moet je even verbuigen, maar passen.
voorste twee aansluitingen LV en RA, achterste twee aansluitingen RV en LA
Ontluchten: Let op voor afbreken van de ontluchtingsnippels. Handig is het om er voordat je ze losdraait even te behandelen met WD-40 en een paar tikjes (niet te hard) met de hamer te geven op zijn kop. Volgorde ontluchten RA en dan LV dan LA en dan RV.

Lampje remvloeistofniveauschakelaar. De kabel met stekker, die achter/naast de accu zit moet je weer gebruiken. Je zoekt een stekker, die in de peildop past (bij alle R19's hetzelfde) en sluit hem aan op de bruine en oranje (dit geld voor de phase1). Als het peil nu te laag wordt gaat het handremlampje branden. Het andere gele draadje tape je af. De rode draden loskopenen vanaf de accu .
 
what happened to the guide I done and all the pictures I took of the job?

Easy job anyway
 
Just to let you guys know, that sorted the abs light:) It turned out to be the biggest of the 4 relays in the abs relay box (the one you cant pull out) had a blown solder where it contacts the pcb so wouldn't function and turn the light off, so soldered it & sorted it. Glad as aint got the time at the mo to put in a normal system & my dutch is a bit rusty:lol:. Thanks for your help & suggestions tho (y)
 
Back
Top