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preRS Clio problema vuoti Clio 1.8 16v

nicolò16v

New Member
Salve a tutti, sono nuovo nel forum, inizio con il presentarmi:
sono Nicolò, ho 22 anni e abito in Sicilia...
ho una clio 1.8 16v, acquistata due anni fa e dopo tante notti insonni sono riuscito a restaurarla da zero, durante il primo giro di prova il motore si è sbronzinato...
quindi ho rifatto da solo il motore montando albero e pistoni williams con bronzine tri-metalliche e bielle ad h, il resto è tutto della 1.8 (f7p)
adesso non riuscendo a trovare qualcuno che riesca a fare una mappa fatta bene, ho lasciato la mappa di serie della 1.8...
ho fatto l'iscrizione all asi e l'ho assicurata due settimane fa, ma non sono ancora riuscito a farmi un giro come si deve, perché ho paura di bucare un pistone...
I problemi che ha l'auto sono i seguenti:
vuoti in accelerazione ed eccessivo fumo nero, con minimo instabile.
mi hanno detto di controllare il sensore posizione farfalla: (TPS) ma non so come settarlo e con che parametri confrontarmi...
spero che mi possiate aiutare a risolvere questo grosso problema che mi sta togliendo il sonno la notte, vi ringrazio in anticipo, aspetto vostre risposte.
 
Well,
This is what Google translate proposes...

Good luck, Nicolò!

Hi everyone, I'm new to the forum, let me start by introducing myself: I'm Nicolò, I'm 22 years old and I live in Sicily... I have a Clio 1.8 16v, purchased two years ago and after many sleepless nights I managed to restore it from scratch, during the first test drive the engine blew up... so I rebuilt the engine myself, fitting the Williams shaft and pistons with tri-metallic bushings and H-shaped connecting rods, the rest is all from the 1.8 (f7p) now, unable to find anyone who can make a well-made map, I left the standard 1.8 map... I signed up for the ASI and insured it two weeks ago, but I still haven't been able to take a proper ride, because I'm afraid of puncturing a piston... The problems the car has are the following: voids during acceleration and excessive black smoke, with unstable idle. they told me to check the throttle position sensor: (TPS) but I don't know how to set it and what parameters to compare with... I hope you can help me solve this big problem that is taking away my sleep at night, thank you in advance, I await your answers.
 
Bonjourno

You need to use a multimeter to check the voltage of the TPS.

It's supposed to be 0.2V at closed throttle, 4.7V fully open.

There are 2 screws that hold the TPS in place, you can angle the TPS slightly to get it to read the right amount.

Not sure that the TPS would cause black smoke though.
 
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